SAS - hent kompensation!

Sammenlign kompensation ved forsinkede, aflyste eller overbookede fly.

  • 1 Beregn kompensation
    Beregn hvor mange penge du har krav på
  • 2 Hent 3 tilbud på kompensation
    Det koster fra 30% af din kompensation at sikre din udbetaling. Hent flere tilbud på det først.
  • 3 Vælg den bedste udbetaling
    Vælg det fly-kompensationsfirma der bedst og billigst kan sikre din kompensation.
  • SAS (Scandinavian Airlines, tidligere Scandinavian Airlines System) er et skandinavisk flyselskab, der blev grundlagt den 1. august 1946 i en fusion mellem Det Danske Luftfartselskab DDL (Danmark), ABA (Sverige) og Det Norske Luftfartselskap (Norge). Flyselskabet er ejet af SAS Group, der ydermere er ejet af henholdsvis den danske, svenske og norske stat, samt private aktionærer. Med dette SAS-konsortium var det egentlig planen, at der kun skulle samarbejdes på den interkontinentale rute mellem Skandinavien og Nordamerika, og det resulterede i at flyselskabet flyver mellem Stockholm og New York. Men i 1948 åbnes der ruter indenfor Europas grænser.

    Flyselskabet har hovedkvarter i Stockholm, men opererer hovedsageligt fra alle de tre store lufthavne i Skandinavien; Kastrup Lufthavn, Stockholm-Arlanda Airport og Oslo Lufthavn, Gardermoen.
    Fra disse tre lufthavne flyver SAS til mere end 280 destinationer, hvoraf 83 af dem foregår fra København. Ydermere råder selskabet over mere end 236 ruter på tværs af byer, lande og kontinenter. Fra Danmark, Sverige, Norge og Finland flyver SAS til destinationer i Europa, Asien, Mellemøsten og Amerika.

    I 1997 stiftede SAS og andre flyselskaber, herunder Air Canada, Lufthansa, United Airlines og Thai Airways International, et netværk for fly- og luftfartsselskaber. Netværket har hovedsæde i Frankfurt am Main i Tyskland og samarbejder bl.a. på ruter, tilpasning af flyskift, bonusordninger og meget mere. Pr. dags dato er der 28 medlemmer af alliancen og der samarbejdes over hele verdenen.

    We are travelers – sådan lyder SAS’ slogan, og det hentyder til at vi alle er rejsende af forskellige årsager. Vi kan være på vej på arbejde, vi kan arbejde undervejs, vi kan være på vej på ferie eller noget helt fjerde. For flyselskabet handler nemlig det i bund og grund om, at vi alle er rejsende, uanset destination eller formål. Det vigtigste er bare, at vi er sammen om det og at flyrejsen er en del af turen, fremfor en banal transportform og en måde at komme fra A til B på.

    Har du været udsat for en flyforsinkelse eller en flyaflysning med SAS, kan du være berettiget til kompensation. Der er 3 primære kriterier for, hvornår du kan få erstatning:

    • Forsinkelsen skal være mere end 3 timer, og en flyaflysning skal medføre mere end 2 timers forsinkelse.
    • Start eller slutdestination skal være inde i EU
    • Forsinkelsen / aflysningen må ikke skyldes ekstraordinære omstændigheder
    Læs mere om detaljerne og undtagelserne på disse sider:flyforsinkelse og flyaflysning.



  • Seneste SAS forsinkelser og aflysninger

    Vi har lavet en robot der holder øje med, om en flyaflysning eller flyforsinkelse kan være udløse erstatning til passagerne. Se listen nedenfor.

    SAS - seneste forsinkelser og aflysninger

    Vores robot fandt ikke flere flyvninger. Vi anbefaler at du i stedet tjekker kompensation her:
    Tjek SAS-kompensation




  • SAS flykoder

    Aktuelle forsinkelser

    CPH | Copenhagen Kastrup Airport -> MAD | Adolfo Suárez Madrid–Barajas Airport
    BLL | Billund Airport -> RNN | Bornholm Airport
    PRG | Ruzyn? International Airport -> BLL | Billund Airport
    CPH | Copenhagen Kastrup Airport -> LPA | Gran Canaria Airport Las Palmas
    BLL | Billund Airport -> LPA | Gran Canaria Airport Las Palmas