• 2019-05-22

    Hvem er Flyhjælp.dk?

    Firmaets stiftere kom på ideen tilbage i 2013, da den ene medstifter var 7 timer forsinket på en rejse, og ønskede at kende sine passagerrettigheder. Han anede intet om hvordan og hvorledes man havde ret til kompensation og hvordan man skulle få fat i sine penge, for der var ingen han kunne ringe til. Så i mangel på hjælp i en personlig erfaring med flyforsinkelse kontaktede han to andre drenge, så de tre drenge Gustav Thybo, Johan Thybo og Phillip Brechmann fungerer nu som henholdsvis administrerende direktør, økonomichef og IT-chef.

    Firmaet åbnede i 2014 og har nu 54 ansatte på deres hovedkontor på Christianshavn i København. Flyhjælp.dk har indtil videre hjulpet mere end 100.000 kunder med at inddrive eventuel kompensation ved flyforsinkelser, flyaflysninger eller overbookede fly. Flyhjælp.dk har siden 2014 hjulpet kunder i både Danmark, Norge og Sverige med at søge og indhente den korrekte kompensation hos flyselskaber verden over, samtidig med at firmaet har inddrevet kompensation for mere end 124. millioner kroner til kunderne.

    Hvad koster hjælpen?

    Hvis du vinder din sag hos Flyhjælp.dk og du på baggrund af det skal modtage kontant kompensation, vil du modtage 70% af kompensationen på din bankkonto, da resten af beløbet går til Flyhjælp.dk som betaling for den service de har ydet. Salæret til Flyhjælp.dk fastsættes pr. person, og er afhængigt af hvor lang din flyvetur har været.

    Nedenfor kan du læse salæret hos flyhjælp.dk:
    - Afstand mellem destination- og afrejselufthavn under 1.500 km: 75 euro.
    - Afstand mellem destination- og afrejselufthavn mellem 1.500 km. og 3.500 km: 120 euro.
    - Afstand mellem destination- og afrejselufthavn over 3.500 km: 180 euro.


    Hvis du derimod modtager halveret kompensation vil salæret også være halveret, og salæret vil derfor være:
    - Afstand mellem destination- og afrejselufthavn under 1.500 km: 37,50 euro.
    - Afstand mellem destination- og afrejselufthavn mellem 1.500 km. og 3.500 km: 60 euro.
    - Afstand mellem destination- og afrejselufthavn over 3.500 km: 90 euro.


    Men hvis du derimod ikke har vundet din sag mod flyselskabet, kommer det ikke til at koste dig en eneste øre, da Flyhjælp.dk har en ’no cure – no pay’-garanti. Hvis din sag ender i retten, skal du ikke være bekymret, for alle omkostningerne i retten står Flyhjælp.dk for.

    Hvad synes kunderne om Flyhjælp.dk?

    Med mere end 100.000 kunder har Flyhjælp.dk haft sit at se til. Mange kunder, mange sager og mange penge til kunderne i sidste ende. Hvis man ser på Flyhjælp.dk’s hjemmeside henviser de til, hvad deres kunder skriver om dem på Trustpilot. Der står at de både er fremragende og perfekte, hvilket har givet dem 9.3 ud 10.0 på Trustpilot. Kunder lægger vægt på, at deres kundeservice er god og ukompliceret, og at de altid kæmper kundernes sag.

    Og en af grundene til, at flypassagerne er så tilfredse har nok også noget at gøre med, at Flyhjælp.dk har vundet 98% af deres sager og kompensationskrav hos flyselskaberne. Det beviser at over for kunderne, at selskabet kæmper for deres rettigheder og kæmper deres sag 100%.

    Vil du vide mere?

    Hvis du vil vide mere om kompensationernes størrelse, hvad der skal til for at søge kompensation og hvad dine passagerrettigheder er, kan du altid læse mere på Flyhjælp.dk’s hjemmeside, som både er flot opbygget og nem at navigere rundt i.