• 2019-05-21

    Airhelp

    Endnu et fly er forsinket og du står endnu engang i lufthavnen uden at vide hvad dine passagerrettigheder egentlig er? Så fortvivl ej, for der er hjælp at hente. Der er flere forskellige firmaer der specialiserer i, at hjælpe flypassagerer med at opnå eventuel kontant kompensation som du har ret i gennem dine rettigheder.
    Et af disse firmaer er AirHelp, der er eksperter i flypassagerrettigheder og kompensationsregler. AirHelp blev stiftet i 2013 og er et verdensførende firma inden for branchen, der har eksperter i mere end 30 lande på tværs af kloden.

    Ingen kompensation – ingen gebyr

    AirHelp arbejder under den tilgang, der hedder Ingen kompensation – ingen gebyr, der betyder at hvis ikke du modtager kompensation, så betaler du ikke for den hjælp du har fået af AirHelp. Hvis du derimod er berettiget til at modtage kontant kompensation i din sag, så skal 25% af kompensationen betales til AirHelp. Det foregår på den måde, at inden du modtager din kompensation, vil AirHelp have trukket gebyret fra. Derudover er prisen forskellige alt efter hvor mange penge du modtager i kompensation.
    Hvis du sag derimod skal hele vejen til retten skal du ikke være bekymret, for AirHelp står for de omkostninger der følger med.

    Kunderne er tilfredse

    Hvis man ser på AirHelp’s profil på Trustpilot, kan man tydeligt se, at kunderne er meget tilfredse med AirHelp og den hjælp firmaet har udøvet. AirHelp ligger på en rangering på 9 ud af 10, hvilket betegnes som fremragende. Det er ikke så sært, at kunder er glade for AirHelp, for de vinder flere kompensationskrav end nogen andre i branchen.
    Hvis du skal ønsker at få din sag prøvet hos AirHelp, kan du indtaste dine oplysninger på deres hjemmeside. Du skal i første omgang blot bruge dit flynummer og start- og slutdestination.
    Hvis du sidder i lufthavnen og får beskeden om at dit fly enten er forsinket, aflyst eller overbooket, så kommer der nogle gode råd til, hvad du kan gøre for at få et overblik over situationen. Det er en god idé at gøre nedenstående ting:
    • Gemme alle dokumenter, der er forbundet med den afbrudte flyvning og alle alternative flyrejser, du fik tilbudt, såsom elektroniske billetter og boardingkort.
    • Bede jordpersonalet om oplysninger vedrørende grunden til problemet.
    • Opbevare nogle få notater om afbrydelsen, inklusiv den reelle ankomsttid til din endelige destination. Alle former for oplysninger, som du kan samle såsom fotos af lufthavnens afgangstavle eller meddelelser fra flyselskabet, der bekræfter afbrydelsen vil være nyttige, når du fremsætter krav.

    Hvis du har lyst til at læse mere om hvilke rettigheder du har, hvor du kan søge om erstatning, hvor mange penge du kan opnå i kompensation og meget mere, kan du læse det på AirHelp’s hjemmeside (Link til https://www.airhelp.com/da/). Det er også nemt og overskueligt at søge om kompensation på hjemmesiden.